Önazonosság és művészet. Felszabadító Kreatív írás kurzusok az örömteli, tudatos, alkotó életért.

2017. július 17., hétfő

HOGYAN MEDITÁLJAK? + VIDEÓK & HANGANYAGOK!

A meditáció témaköre egy igazi örökzöld: rengeteg okosságot, sok inspiráló dolgot és bizony ugyanannyi bulshitet is találhatsz róla. Nem a spanyolviaszt akarom feltalálni, viszont szívesen megosztom Veled a bennem leszüremlett megértést, különösen, ha segít eloszlatni néhány korlátozó tévhitet.
Ebbe a bejegyzésbe emellett újabb és újabb videó- és hanganyagok kerülnek majd fel, mindegyik más lesz, és mindegyik lehet egy kapu Önmagadhoz.

Azért arra biztatlak, hogy ne ragaszkodj majd ezekhez sem, kóstolgasd, vegyél belőlük, aztán engedd tova őket! :)
A meditáció lényegének az Önmagunkra ismerést látom. Nevezheted kapcsolódásnak magaddal vagy magaddal létnek, mindenesetre nem relaxáció vagy egyéb cél vezérel, hanem az az egyszerű, ám egy idő után már mindent felülíró szándék, hogy hazatalálj és otthon légy Magadban.




Néhány megfontolás, amit ajánlok:


1.)  NE GÖRCSÖLJ! – CSAK KÖNNYEDÉN, JÁTÉKOSAN, KÍVÁNCSIAN! 

Milliónyi képet látni az interneten, ahol legtöbbször csinos jógás lányok vagy átszellemült jógik meditációs pozitúrában relaxálnak. Divat a "medi", van is rengeteg technika, de a lényeg valahol eléggé el tud sikkadni.
Amikor először kezdtem el tudatosan, mélyen figyelni magamba, brutál félelmek, majd fájdalmak jöttek fel. Semmi nem olyan volt mint ezeken a képeken.
Később, amikor már "haladó spiriként" éveken át nyomtam a „fejlődni akarok” nagyívű projektjét, rengeteget görcsöltem. Emlékszem egy "Csend táborra" (egy hétig nem beszéltünk), amikor azt hittem megkattanok (szó szerint) és azon szenvedtem, hogy körülöttem már biztos mindenki megvilágosodott (csak heten voltunk ott, úgyhogy abszolút reálisnak éreztem :D), majd végül felszabadító volt rálátni és egy nagyot nevetni végre rajta, mekkora erőlködés az egész.
De még ezután is sok év telt el, s igazából ez az állandó „zabszem a fenékben” jellegű kontroll csak azután tűnt el, amikor átéltem az ego-burok „kipukkadását” (vagy inkább szép csendes szétoszlását). Azóta viszont véglegesen eltűnt.
(Ez nem azt jelenti, hogy nem merül fel bennem soha frusztráló gondolat, érzés stb.- erre és az egész "megvilágosodás-témára" visszatérek még alkalmasint!)

Minden tapasztalat a helyén van, úgy, ahogyan tapasztalod, azonban sokat segít, ha kegyes vagy magaddal és hagyod a „hol kéne tartanod” típusú gondolatok frusztrációját!
Ha elindultál ezen az úton, már ráéreztél, hogy belül valóban meg fogod találni a „válaszaidat”.
Talán nem úgy, ahogyan gondoltad - illetve egész biztos, hogy nem úgy, mert a valóság mindig felülmúlja az elképzeléseinket! :)
Ne félj, ne görcsölj, menj tovább és csináld! Szeretettel, könnyedén, hiszen MAGADDAL vagy! Minden történik a maga idejében és módján!


2.)  NEM KIZÁRNI, DE NEM IS AZONOSULNI! – FIGYELNI, LÉTEZNI, ÉLVEZNI!

Vannak technikák, melyek arról szólnak, hogyan csendesítsd le az elmét - gyakorlatilag hogyan iktasd ki és érj el módosított tudatállapotot -, és van egy halom, ami különböző módokon (vizualizáció, imagináció, szuggesztió stb.) stimulál, ezekkel lényegében az azonosulás révén érsz el egy szintén módosult tudatállapotot.
Szerintem érdemes kipróbálni sok mindent és valószínűleg ki is kell, hogy ráérezz: ez nem az. Segíthet, meglehet a létjogosultsága, de ha ott van Benned ez a hazahívó szó (ami erre a blogra is elhozott ;) ), akkor tovább fogsz lépni.
Emlékezz rá, hogy nem egy módosított valami, amit keresel / amire figyelsz, hanem nagyon is természetes! Sőt: valójában a világ legtermészetesebb dolga! :)
Csendben figyelni eleinte nagyon nehéz, de amint ráéreztél arra az erőre és minőségre, ami e szakasz címében megfogalmazódott – ti. hogy nem akarod sem eltaszítani a felbukkanó gondolatokat, sem nem kezdesz el dagonyázni bennük, akkor ráérzel az otthonlét ízére.

Néhány szöveges segítség: az egóról, az érzelmekkel való azonosulásról, és a gondolatokról.



3.) ALAPVETŐ: TESTTUDATOSSÁG ÉS LÉGZÉS!

Két olyan dolog, amit függetlenül attól, hogy kezdő vagy ebben vagy már ezer éve tapasztalod (hmm… és ha mindkettő EGYSZERRE igaz? ;)) csinálhatsz és bizonyos értelemben megspórolhatatlan: figyelem a légzésre, és figyelem a testre, testben való létre.
Megint csak nem vizualizálás (bár eleinte vagy amikor ezt érzed, ennek is lehet létjogosultsága!), hanem
egy benső érzésre, érzékelésre való megnyílás.
A test és légzés téma (akár így együtt) nagyon nagyban hozzájárul, hogy a fejedben lévő tudást elengedve hús-vér megtapasztalásokban legyen részed Magadról. Persze ezeket is lehet full kontrollal csinálni (a spiri ego... ajajj, de tudja! :D )… de… bízz az intuíciódban!

Még egy nagyobb ívű önismereti írás, ahol többek között  az energetikai tudatosságról is írok. 



4.)  NEM RAGASZKODNI A FORMÁKHOZ! – RÁÉREZNI ÉS CSINÁLNI, AHOGYAN BELŐLED JÖN!

Itt érkeztünk el egy nagyon fontos, és nem eléggé hangsúlyozható dologhoz: nincs az a mester, tanító, tanítás, szakkönyv, videó... semmi!, ami NÁLAD jobban érzékelhetné azt, ami VAN!
Bízz magadban, engedd, hogy azon a módon táruljanak fel a dolgok, ahogyan az Benned természetesen, ösztönösen megjelenik. Üdvös elengedni a módszereket, persze erővel nem lehet – elengedődnek, de legyél kész rá - azaz legyen meg a szándékod rá, hogy teljesen szabadon tudd csinálni!

Nincs egy meghatározott módja, hogyan meditálj, sőt egy idő után maga a meditáció szó is elhull és csak az életed marad. Persze leülhetsz csendben, figyelhetsz külön, mégis: pillanatról pillanatra jelen vagy a megtapasztalásban, akként, ami vagy. De most csak írtam valamit…
hagyd az elvárást, elképzelést - engedd úgy, ahogy jön! 
Érezni fogod és teszed a dolgod!



5.) „JOLLY JOKER”: JELENLÉTBE HÍVÓ GYAKORLATOK

Miközben a megfoghatatlanra és váratlanra hívlak, mégis adok némi fogódzót. Sokszor gyorssegélynek is szuper, ha nagyon erős hatások érnek és fel vagy kavarodva, hogy egyáltalán figyelni tudj magadra.
Hasonló a kettő és nem tudom az eredeti forrásukat, több helyen találkoztam velük, szerintem ősrégiek:
az egyik esetben egyszerűen megállsz, nem reagálsz, szívedre teszed a kezed, esetleg becsukod a szemed és mélyen lélegzel.
A másik – főleg ha régi minták és reagálás-módok jönnek fel vagy nagyon kattog az elme - : egyik tenyered a szíveden, másik a fejeden (homlokodon), és így lélegzel, amíg egy finom, természetes összehangolódás történik. (Ezt egyébként azóta megmutattam videón is, lejjebb gördítve megleled!)

Remélem, tudtam segíteni! Szeretettel ölellek és kívánok Neked örömteli kalandokat és létezést akként, ami valójában vagy! :)

N'alika

**

Íme, az első hanganyag: 10 perces egyszerű, vezetett meditáció, hogy ráérezz magadban az Otthonra!

>> Olvasd el az egyes gyakorlatokhoz készült leírást a YouTube-on! <<


# 1  AZ OTTHON-LÉT ÍZE - 10 perces vezetett meditáció




#2  A FOLYÓ - Testtudatosság és kreativitás-ébresztő mozgásmeditáció (20 perc)





#3  ÁTRAGYOGÁS - Io vezette meditációs gyakorlat 13 percben;
 a tudati korlátok meghaladására és a belső hívás feltárulására






#4  ÉV VÉGI /ÉV ELEJI, MEDITÁCIÓ - Vezetett meditáció 10 és fél percben;
nem csak évkezdésre, hanem életszakaszok / érák továbbléptetésére, "szándék-magvak elvetésére" is használhatod.




#5  VARÁZSPÁLCÁT FEL! - Két perces, játékos teremtő gyakorlat; az egyik első videóm. :)




#6  SZÍV ÉS ELME EGYENSÚLYA -  Pár perces, egyszerű, de nagy erejű gyakorlat (videó).




#7  SZEMLÉLŐDÉS -  Szintén egy rövid videó, amin abba segítek belekóstolni, milyen leválni az ítélkező gondolatokról.



**

Ha szeretnél értesülni az új videókról és hanganyagokról iratkozz fel a Csendvirágok YouTube-csatornájára, illetve a blog kétheti hírlevelére!



© Csendvirágok - https://www.csendviragok.hu

Szerző: N'alika (Kupai Eszter)

Minden jog fenntartva! A szöveg és a hanganyagok a szerző szellemi tulajdonát képezik. 
A blogbejegyzés belinkelésével szabadon megoszthatók, más módon felhasználni őket tilos! A videók a blogbejegyzésen vagy a YouTube-on keresztül szabadon megoszthatók.

A cikk illusztrációjaként felhasznált fotó nyilvános megosztó jogtiszta képe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése